Aleksi Pahkasalo Vepsun 2013 ja 2014 syntyneiden poikien vastuuvalmentajaksi
Julkaistu: 14.11.2020 17.46

Aleksi Pahkasalo Vepsun 2013 ja 2014 syntyneiden poikien vastuuvalmentajaksi

VPS:n tuore hyökkääjähankinta Aleksi Pahkasalo ottaa vahvan roolin myös seuran junioripuolella. Pahkasalosta tulee VPS P13 ja P14 ikäluokkien vastuuvalmentaja.

VPS Junioreiden toiminnanjohtaja Joni Keturi taustoittaa potkutekniikastaan tunnetun pelaajan päätymistä seuran lasten valmentajaksi

- Olemme pitkään etsineet valmentajaa vastaamaan meidän seitsemän- ja kahdeksanvuotiaiden valmennuksesta, mutta meidän kriteerejämme ja standardejamme täyttävää ehdokasta ei ole meinannut löytyä. Haussa on ollut henkilö, jolla on kokemusta lasten valmennuksesta, joka on luonteeltaan avoin, vahvan lajitaustan omaava ja erityisesti sellainen, joka haluaa valmentaa pieniä lapsia ja tehdä kaikkensa opettaakseen ja innostaakseen heitä. Meillä on jo ennestään vahvat valmennustiimit molemmissa ikäluokissa, joten uskon poikien saavan nauttia erittäin hyvästä valmennuksesta turvallisessa ja kannustavassa ilmapiirissä.

Jutellessani Aleksin kanssa huomasin nopeasti, että hän on etsimämme henkilö. Aleksi on käynyt UEFA B:n ja haluaa kouluttautua lisää, mikä on aina yksi tärkeä kriteeri, kun haemme eteenpäin pyrkivään seuraamme valmentajia. Aleksilla oli hyvin terveitä ajatuksia siitä, miten haluaa auttaa lapsiamme ottamaan ne ensimmäiset tärkeät stepit pelaajapolun alkutaipaleella. Lisäksi tämä ratkaisu on hyvä osoitus VPS Oy:n ja VPS Junioreiden uudesta yhteisestä strategiasta, joka tulee vääjäämättä vahvistamaan seurakulttuuriamme ja tuomaan edustusjoukkuetta lähemmäksi junioreita - ja päinvastoin, Keturi päättää.

Myös Aleksi Pahkasalo on innoissaan päästessään suureen rooliin VPS Junioreissa

- Valmentaminen on aina aina ollut intohimoni. Osa tätä projektia on edistää VPS:aa seurana myös junnupuolella. Minulla on UEFA B valmennuslisenssi ja yritän päästä UEFA A:lle. Katsotaan, onko se tänä vai ensi vuonna, mutta joka tapauksessa, odotan innolla, että pääsen tapaamaan ne pikkukaverit ja pääsen heidän kanssaan hommiin. Se on ehkä junioripelaajille tärkein ikäluokka, että saadaan perusta kuntoon ihan nuorimmillekin tulevaisuutta varten, Pahkasalo kertoo.

Molemmissa ikäluokissa on kahden viikon ilmainen tutustumisjakso. Kysy lisää Tommi Helmiseltä 0400 656 148 / tommi@vpsjuniorit.fi

Aleksi Pahkasalo aloittaa uudessa roolissaan 17.11.

Vaasan Palloseuran Juniorit ry, Ruutikellarintie 6, 65100 VAASA. info@vpsjuniorit.fi

Y-tunnus 1652597-9.

Iban FI51 5670 0820 2089 55