Tommi Helmiselle päävastuu videoanalytiikan kehittämisestä
Julkaistu: 23.11.2020 14.37

Tommi Helmiselle päävastuu videoanalytiikan kehittämisestä

Junnuliiga-koordinaattorina viime kaudella toiminut Tommi Helminen keskittyy alkavalla kaudella seuran videoanalytiikan kehittämiseen, mutta jatkaa myös Junnuliigassa - alle 6-vuotiaiden vastuuvalmentajana.

VPS Junioreiden toiminnanjohtaja Joni Keturi ottaa muutokset ilolla vastaan

- Tommi teki hienoa työtä Junnuliigassa ja on upeaa, että hän jatkaa meidän pienimpien vastuuvalmentajana. Nyt tehdyt muutokset tulevat vahvistamaan sekä meidän lasten valmennusta, että ikäkausitoimintaa. Tommin ottaessa kokonaisvastuun seuran videoanalytiikasta ja datan tuottamisesta joukkueille, tulee olemaan valtava apu valmentajillemme ja sitä kautta myös pelaajillemme.

- Saimme kertaheitolla Junnuliiga-ikäisten valmennuksen ja hallinnon viritettyä ihan uudelle tasolle. Joni Annila vastaa tyttöjen toiminnasta, Tommi Helminen alle 6-vuotiaiden valmennuksesta ja Aleksi Pahkasalo 7- ja 8-vuotiaiden poikien valmennuksesta. Lisäksi heillä kaikilla on erittäin hyvät tiimit, joiden kanssa työskennellä. Kun Aleksi Nyman ottaa vielä vastuun Junnuliigan koordinoimisesta, saavat kaikki valmentajamme keskittyä vain valmentamiseen. Loistava tilanne VPS-perheen pienimmillä, Keturi päättää.

Myös Tommi Helminen on uuteen rooliinsa tyytyväinen

- On hienoa päästä jatkamaan VPS Junioreissa ja olla kehittämässä seuran videoanalytiikkaa. Videoanalyysi on nykyään tärkeä osa pelaajan kokonaisvaltaista kehitystä ja hyvä työkalu valmentajille. Mahtavaa, että seura on ennakkoluulottomasti panostanut tähän.

- Uudistuksen tavoitteena on saada videoanalyytikko osaksi joukkueiden arkea. Viime kaudella kuvasimme jo paljon pelejä, mutta nyt pystyn keskittymään vielä paremmin pelien ja harjoitusten säännölliseen kuvaaminen. Tärkeässä roolissa tulee olemaan yhteistyö vastuuvalmentajien kanssa, kun toiminnan tavoitteena on kehittää ikäluokkien peliä videon ja datan avulla.

Aleksi Nyman vastaa 1.12. lähtien Junnuliigan koordinoimisesta. Joni Annila vastaa kaikkien tyttöjoukkueiden koordinoimisesta ja valmennustoiminnasta, Aleksi Pahkasalo 2013 ja 2014 syntyneiden poikien valmentamisesta, sekä Tommi Helminen alle 6-vuotiaiden valmentamisesta.

Vaasan Palloseuran Juniorit ry, Ruutikellarintie 6, 65100 VAASA. info@vpsjuniorit.fi

Y-tunnus 1652597-9.

Iban FI51 5670 0820 2089 55